Libanoni Cédrus

Túra éve: 2019
regulatTúra éve: 20192019.11.04 21:13:33
megnéz regulat összes beszámolója

Az idei nyári edzésekből annyira kimaradtak a terepen futások, hogy a relatíve rosszul sikerült NATO futás és a BSI Intersport terepfélmaratonja közé kellett valami. Ez lett a Libanoni Cédrus 21 TT.

Minden szempontból megfelelőnek tűnt. Egyrészt megbízható futóútvonalaknak tartom. A táv egy félmaraton. Mindez félúton a két verseny között. Ráadásul az októberhez képest ragyogó jó időt jósolt a meteo… és persze az is számít, hogy tartalmaz egy szakaszt a pirosból, amit ugye, egy héttel később szándékoztam koptatni. Nem mintha ismerkedni kéne az útvonallal, de az erdő mindig tartalmazhat meglepetést. Bővebben a blogban.

Túra éve: 2016
GEONEOTúra éve: 20162016.11.01 07:13:33
megnéz GEONEO összes beszámolója

Libanoni cédrus 12 teljesítménytúra és geocaching (GEONEO)

Egy rövid kis beszámoló a legutolsó teljesítménytúráról a Libanoni cédrus 12-ről. Már korábban kifigyeltem magunknak, hiszen a Budai hegységben szerettem volna pár geoládát megtalálni és egy szervezett túra is már nagyon hiányzott a repertoáromból.

Mivel a mai napon volt az óraállítás, vagyis kaptunk még egy órát pihenni, emiatt pontosan sikerült az indulás. Négykerekű logisztika és már indultunk is a nagyfalu irányába. Elég gyorsan sikerült a városon és a Dunán áthaladni, majd irány a Szépjuhászné.

Innen indult a mai napi túra. Eléggé sokan voltak már a helyszínen, már parkolóhely sem maradt. Kicsit távolabb egy kertészeti bolt előtt sikerült letenni a vasat s irány a Rajt!

Regisztráció, nevezési díj (1100) és már meg is kaptuk az itinert, vagyis a térképet a túra leírással. Persze nekem a "szifonon" már ott volt a track, hogy biztosak legyünk a dolgunkban, meg hát a geoládák miatt is, hiszen előre tudhattam, hogy melyik rejtések esnek a túra útvonalához közel vagy inkább melyek lesznek rajta.

Jöhetett a start kicsit megkésve és elkóvályogva a büfé körül. Irány befelé az erdő, irány a turista út. Azt hiszem ezen az útvonalon még nem mentem - zöld körséta. Később a zöld +, és a zöld sáv. Időközben feltűnt egy másik jelölés is méghozzá az Út az Egészséghez - Hárs-hegyi tanösvény az egészséges szív és érrendszerért. Ezen is haladtunk egy keveset.

Olyan 9:15 körül már be is értünk a városba a túra útvonalon ahol jól el is időztünk a pokémon támadások miatt. Mikor észbe kaptunk már a zöld sávon haladtunk tovább, vagyis irány az Apáthy-szikla. Utunk során egy geoláda mellett is elhaladtunk, de az egyik pontját valahogyan kihagytam, így ez nem lett meg.

Mikor a lakott területet kezdtük elhagyni (9:45) már láttam, hogy most jön a java, vagyis a túra emelkedős része. Hát persze, hiszen a sziklához felfelé kell menni, nem a szikla jön le hozzánk. Számos lépcső, emelkedő. de cserébe szép kilátást, gyönyörű panorámát kaptunk.

Ez a helyszín a táv 4. km-re volt, ahol végre sikerült egy hagyományos geoládát is megtalálnom. Ez volt a (GCzttr) - vagyis a Nagy-Szikla(Apáthy-szikla). Gyors találat volt, ilyet még nem láttam - a leírásban annyi volt, hogy a turista úttól kb. 40 centiméter. És tényleg!BIG ROCK

Na, de irány tovább, hamarosan az első állomáshoz érünk a túra névadójához, de előtte még a piros körséta és még mindig csak felfelé!

Az első ellenőrző pont a Libanoni cédrus volt. Kicsit meg is lepődtem, hogy nem pecsétet kaptunk, hanem egy kódot kellett megadnunk, keresnünk a nagy fa környékén. Ide olyan 10:45 körül érkeztünk, pár percet el is időztünk, hiszen kerestük a kódot, találtam Munzee-t és persze egy virtuális geoládát is!(GClibc)(libanoni cédrus)

Ezt követően ismét egy kis emelkedős szakasz következett a piros körséta majd a sárga sávon haladva tovább a Vadaskerti-hegy és a Nyéki-hegy között. Itt a csapat már nem volt lelkes, mindig csak felfelé? Meddig tart ez még? Lesz még lejt?

Természetesen igen, nemsokkal később már el is érkeztünk a várva várt ponthoz, vagyis a lefelé vezető úthoz. Innen már jó sokáig csak lefelé kellett menni egészen Hűvösvölgyig. Ezt a pontot már nagyon vártuk, itt volt a második ellenőrző pont az Ördög-árok hídjánál. Még sorba is kellett állni, összegyűlt a nép a pecsétet várva. Nagyon jól megúsztuk idáig a napot, már mint ami az időjárást illeti, kicsit aggódtunk (na jó, Én nem) hogy elkap az eső bennünket odabenn az erdőben. Felhős, szürke és hűvös volt. Hát persze, hiszen Hűvösvölgy! Pecsét és némi cukorka, majd irány a kék sáv Nagyrétfelé.

Dél körül már el is érkeztünk a harmadik ellenőrző ponthoz. Itt is egy kódot kellett feljegyezni! Ez volt az elágazás a piros sáv és piros +. Innen már csak 1,8 km volt csak hátra és a szint 119 m.  Ismét felfelé kellett menni, de hát ha lejöttünk akkor bizony felfelé is menni kell a cél irányába. Még jó, hogy nem kellett felmenni a Nagy Hárs-hegyre hanem csak mellette haladtunk.

Itt még azért sikerült elcsípnem egy geoládát, nem sokkal a turista úttól ott lapult a (GCsosz- vagyis a Sötétség szája. Ez is gyors találat volt, hiszen sietnem kellett vissza, hamarosan jön a cél egyenes, vagy valami olyasmi.

A Szépjuhászné út mellett haladva a piros sávon majd később utunkat keresztezve a zöld körséta - jobbra, ahol az enyhén emelkedő, de széles, jól járható ösvény vezet a Gyermekvasútsínpárjához. Itt átkelve már csak balra és be is érkeztünk a célba!!! Ismét az Étteremnél voltunk, de most hátulról támadtunk. Irány az igazoló lapok leadása, majd cserébe egy oklevél és kitűző.

Azt hiszem sikerült kellemesen elfáradnunk, de cserébe kinn lehettünk a szabadban, friss levegő és még három geoládát is sikerült lefülelnem. Azt nem ígérem, hogy jövőre is itt leszek, de hogy a környéken az biztos!

Mivel nem akartam rengeteg képpel feltölteni az oldalt, ezért egy kis videót készítettem. Köszönet a szervezőknek - Sarokkő Egyesület, nagyon jól éreztem magam! (A túra honlapja)

GEONEO The Travel Bug 2016

Túra éve: 2015
Forrai U96Túra éve: 20152015.11.23 21:59:32
megnéz Forrai U96 összes beszámolója

Libanoni Cédrus, érintve a 21 km alatt.

Vasárnap ráérünk felgyalogolni újra meg újra a SZJNÉ-re. A Monoton Maraton-nal azonosan indultam, indult az egész. 3 dl forralt borral, esik ugyanis. A KeSaPiZ is hasonló TTúra. A Remete Szurdokkal olyan Meteor 50 forma. A Piros Sávon tuti ázunk, elõzgetjük egymást. Videók. A NAGY-HÁRS-HEGY-nek nyugatról érkezek, futva! Szép lilás a kitûzõ, s átvettem a Viharbükk ( norma-Fa ) kitûzõt is... Sokan a célban. Gyalog le a Budakeszi úton. Déli. Haladok a Célom felé. Nyakunkon a 2016. :D V 1.21.21:59. Forrai U96.

Túra éve: 2014
regulatTúra éve: 20142014.10.27 10:51:07
megnéz regulat összes beszámolója

Meglepetésnek semmiképpen sem mondanám, hogy a Sarokkõ Egyesület ismét egy kellemes, futóbarát túrát szervezett. Határozottan jó lenne, ha ez a túra bent maradna jövõre is a naptárban. Az egyetlen kényelmetlenséget nem õk okozták... A túrabeszámoló a blogon.