Nyárutó

Túra éve: 2016
regulatTúra éve: 20162016.08.25 06:30:20
megnéz regulat összes beszámolója

Volt némi elszámolnivalóm ezzel a tizenöt kilométerrel tavalyról, amikor menetrendszerűen letértem az útvonalról, mert azt hittem, hogy tudom az útvonalat rutinból.... Most a párás meleg volt az ellenfél. De ez ugye nem a szervező sara... Örömmel látom, hogy az automata/önkiszolgáló (magyarul kódos, kint lévő pecsétes) ellenörző pontok mellett mostanra beiktatásra került egy feltételes pont is... Szóval a Sarokkő tartja a megkezdet útirányt. Bővebben a blogban.

freeuserTúra éve: 20162016.08.21 17:39:15
megnéz freeuser összes beszámolója

Nyárutó 15

Nem szeretném hosszan ragozni ezt a hozzászólást, csak szervezettségi mintának szeretném kiemelni a Sarokkő Egyesület túráját. Amit egyébként azért választottunk ki, mert érintette - és még gyermekeimmel nem láttuk - a Hármashatár-hegy új kilátóját (http://index.hu/mindekozben/poszt/2016/04/12/harmashatarhegy/). Gyors, kedves túraszemélyzet, szép útvonal, jól jelzett utak, finom zsíros kenyér, korrekt nevezési díj, sorolhatnám, de ami a legfontosabb: példaértékű itiner, amit sajnos elég ritkán lát az ember a ttúrákon. Egy darab A/4 papír, kétoldalas, de olyan pontos útvonal-leírásokkal, hogy térkép sem kellett volna (egy fölösleges szó nem volt benne, és egy szó sem hiányzott belőle), és emellett volt egy térkép, ami annyira precíz volt, hogy akkor is elég lett volna, ha nincs próza az itinerben. És mindehhez benne voltak ellenőrzőpontonként a táv- és szintadatok, ami még sajnos mindig nem mindenhol evidens. Tökéletes családi túra, sportolóknak pedig egy kellemes ebéd előtti kocogás. Gratuláció a szervezőknek!

Túra éve: 2015
regulatTúra éve: 20152015.08.27 07:34:42
megnéz regulat összes beszámolója

Leírtam már többször, az elmúlt egy év legnagyobb fejlõdését  a Sarokkõ csapatánnál látom. Ráadásul a távok és az útvonalak alapján könnyen futható túrákat szerveznek.... Persze ilyenkor mindig visszaüt, ha az ember "rutinból" akarja letudni a túrát. Mint most is.

Gruber MihályTúra éve: 20152015.08.25 13:46:27
megnéz Gruber Mihály összes beszámolója

Nyárutó 15

Tavaly nem voltam ezen a túrán, ezért viszonyítási alapom nincsen, de idén teljesen rendben volt az itiner és a térkép is. Feleségemmel elõttenap néztük ki ezt a túrát. Úgy voltam vele a korábbi beszámoló alapján, hogy ha kell, elnavigálok régebbi emlékeim alapján is. Mikor fõiskolára jártam, akkoriban sokat koptattam a Budai-hegyek turistaútjait.

A rajtba érkezéskor nagyobb tömegre számítottam. száznegyven valahányas rajtszámot kaptunk, pedig eléggé késõn érkeztünk. Én speciel örültem neki, hogy nem egy "tömegtúrára" érkeztünk, ahol gyakorlatilag egy egybefüggõ menetoszlop a mezõny. (Annak idején mi kb 30-as átlag résztvevõi létszámmal rendezgettük az 5x2x30 teljesítménytúráit.) Nem kellett sorban állni, kitöltöttük a nevezési lapot, aztán a lányok már útunkra is bocsájtottak. Amikor töltöttem ki a nevezési lapot, fura érzések kavarogtak bennem. Most elõször fordult elõ, hogy nem pécsi címet írtam a nevezési lapra, mint az ezt megelõzõ kb 350 teljesítménytúrámon. A túra elõtti napokban adtam le a régi lakcímkártyámat, az újon már csak Budapest szerepel. Ezzel számomra egy korszak ért véget.

A túra eljén a korábban indulók már jöttek szembe igyekezve a célba. Az útvonal számomra nem tartogatott sok újdonságot, de feleségemnek gyakorlatilag az egész útvonal ismeretlen volt. A túra vonalvezetése mondhatni adta magát. A szintemelkedés jól eloszlott, nem kellett sehol sem megszakadni, de azért volt, ahol gyöngyözött a homlokunk. Rövid erdei szakasz után betértünk a városba, csendes kis utcákban kanyarogva, keresztezve a hûvösvölgyi utat kapaszkodtunk föl a mindig gyönyörû látványt nyújtó Apáthy-sziklához. Nem sokkal utána el is értük túránk elsõ ellenõrzõpontját, ahol innivalóval és csokival (tudom, müzli, de nekem az is csoki) kínált bennünket a pontõr. Kicsit megpihentünk, aztán folytattuk utunkat az Árpád-kilátó felé.

A panoráma lenyûgözõ, de nekem mindig Pesty László Budapest végállomás címû dokumentumfilmjét juttatja eszembe. Szerintem ezzel mások is lehetnek így, akik látták azt a megrázó õszinteségû alkotást. Vajon mi lehet a film szereplõivel, élnek-e még egyáltalán? Talán sikerült nekik rendbe tenni félresiklott életüket.

Leereszkedtünk a Fenyõgyöngyéhez, hogy nekiinduljunk mai túránk legnagyobb emelkedõjének, a Hármashatár-hegynek. A vége meredek, de azért a druszája (Hármas-hegy) combosabb. (A túratársnak, akinek összenyálaztam a bélyegzõpárnáját, hogy fogjon, üzenem, hogy legközelebb, ha összafutunk, vendégem egy pohár valamire! <a kéktúra bélyegzõjét nyálaztam meg kicsit, hogy jobban fogjon, de akkor azt hittem, hogy a rendezõk tették ki a párnát, nem tudtam, hogy egyik sporttársé.>:)  )Feleségemnek mutatom a Dunán átívelõ hidakat, közben rég látott, kedves túratárssal üdvözöljük egymást. A következõ szakaszon elbeszélgettünk régebbi túrákról, meg egyéb aktuális dolgokról. Mi a lejtõ aljában lemaradtunk, erre a túrára laza, mondhatni kirándulós tempót terveztünk.

Hûvösvölgybe érve látszott a hídnál, hogy a közelmúltban komoly víz volt errefelé is. A büfénél nem lehet nem megállni. Olyanok vagyunk, mint a kisgyerekek a búcsuban, valamit muszáj venni. Én ittam egy jó hideg teát, nejem elmajszolt egy hotdogot. Fokhagyás lángost emelkedõ elõtt nem vállalok, felfelé ég tõle a gyomrom, pedig nagyon jó volt az illata. A kihelyezett kódot nem kellett keresni, egyszer csak ott volt elõttünk. Két betû, négy számjegy, vajon jelent valamit?

Megkezdtük utolsó emelkedõnket, csatlakoztunk a gyermekvasút sínpárjához, innen már csak pár száz méter, és már vissza is értünk Szépjuhásznéhoz. Kedves fogadtatás, szép kitûzõ, igényes oklevél. Plusz két kupon, amit kicsivel odébb egy-egy szelet pizzára lehetett váltani. Hogy a pizza milyen volt, nem tudom, mikor átvettük a kupont, feleségem jelezte, hogy felejtsem el a pizzát, egyek mást, mert õ most meg tud enni két szelettel. Egyek mást, ott a büfé...

Kis pihenés, aztán írány haza.

Kedves rendezõk, hibátlan rendezés, bárkinek bátran ajánlom ezt a túrát! Köszönet a rendezõknek!

mgruber

Túra éve: 2014
Valter7Túra éve: 20142014.08.25 19:49:00
megnéz Valter7 összes beszámolója

Kedves résztvevõk és szervezõk!

Összességében  a túraútvonal tetszett, de az itiner túl volt bonyolítva.

Az elsõ ellenõrzõpont a leírás alapján nem is lett volna megtalálható, mert a tûzcsap és a betonút teljesen más irányba volt.

Aki készítette az itinert, az nem biztos, hogy végigment az útvonalon...