Ősz a Budai-hegységben

Túra éve: 2016
olsenTúra éve: 20162016.09.11 12:19:33
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,a budai őszköszöntő..

Igen,ez a nap is reggelből indul,kifelé,a túráló pedig indul elfelé,túrálni..mer’ kell..autóval közelítek,alig több időben,mint tömegközlekedésileg,pedig vasárnap és kora van,sebaj,a síháznál parkolok,többen ácsorognak,Pisti,a gombatudós elindul körbe,hátha..követem,és igen,hátul adja elő egy kisleány,nekem legalább annak tűnt,fiatal és szép..akárcsak mi,Bubu hozzátartozójával.Írunk neki és ő is ír rólunk,megbíráljuk a szövegkönyvet,és megyünk térkép után és fejből,mert az útszakasz nem a rejtelmek földje rutinos bukusoknak.Pistivel maradok,kettesben,mert mi nyomkövetők vagyunk.A Tündér sziklán ifjú pár,napfelkelte és előjáték,vagy már több is..?köszöntöm őket,ehhez én anno nem találtam partnert,a másik ivarból,a leány hozzáállása dicséretes.A kőfejtőnél discóféle,de nem az,csak hapening és tuctuc zene,vegyes társaság,csak fiataloknak..el is ódalgunk barátommal a kilátó irányába,közben aktualizáljuk az orvosláshoz fűződő kapcsolatát.Vesszük az akadályt,és lefelé tartunk a Szépjuhászné felé,alighanem a szintek nagyrészét le is tudjuk,a jelzésen sokan tartanak már szembe,hja,nem mindenki útvonalkövető,csak a pecsét és a pont kell,izzadni snassz lenne,mi?és büdössé is válhat a az ember,a desodorok ellenére,vagy segítségével..A kisszámú hátulról előző arc ellenére már tizenhét áthaladó volt a ponton,nem lesz meg a kilométerjük és a szintjük sem,aggódom.Társam leválik és kétbetűs kitérőt tesz,hosszasabb időt vesz igénybe,elhagyom..két hölgyet untatok,anya és leánya,szintén nem mérgezték a levegőt a János hegyi kilátónál,mert tegnap is túra volt..persze,ez felmentést ad a táv és a szint alól..meg a kövérség és a sietés is,valamint a tájékozódóképesség elvesztése,Andi ér utól,ifjú terepfutó,ráragadok,együtt nem találjuk a kegytemplomnál a pontot és a kódos  papírt sem..sebaj,fotó és nyargalunk tova,piros csíkon föl és el.Minden tiszteletem a fiatal hölgyé,akinek ugyan nagyfia is van,de csak jóindulattal fér a korosztályomba,remekül húz,a kereszteződésekben eligazít,és a kódot is megtalálja a harmadik kihelyezetten..innen aszfalt,tűző nap..mindkettőt rosszul tűröm,Andi magamra hagy,bebotorkálok a célba és örülök..még tart a rajtolás,ifjú pár érdeklődik a választható távról,a hölgyet nézve,én rövid lennék túrailag,mással húznám az időt..vagyis tettem volna olyan idős koromban,tenném ma is,kevesebb eséllyel,de lelkesen..

Nos,ez a túra is telitalálat,kisgyermekeseknek és elsőbálozóknak is jó szívvel ajánlom..olcsó,nem ráz és mégis sok a szépség benne,ha végigjárod..

Még hazúton befutok autóilag a városi futóversenybe is..kár volt sietni..

Túra éve: 2014
ToteszTúra éve: 20142014.08.31 13:15:51
megnéz Totesz összes beszámolója

Õsz a Budai-hegységben

Fotós, filmes, trackes beszámoló.

wassakaratTúra éve: 20142014.08.30 19:50:44
megnéz wassakarat összes beszámolója

Õsz a Budai-hegységben 12

Rajt: gyorsan lezajlott, kb. két percet vett igénybe.

Itiner: fénymásolt kétoldalas A4-es lap, szöveges útvonalleírással. A szintidõt rugalmasan kezelték, az indulási idõ (így az érkezés rovat is) üresen maradt. A kiskutyás bélyegzések nálunk nagy tetszést arattak. :)

Útvonal: célszerû lenne a Tündér-sziklához és az Erzsébet kilátóhoz egy-egy ellenõrzõ pontot beiktatni, mert így elég könnyû lecsalni az útvonalat. Valamilyen okból kifolyólag elég sokan visszamásztak a piroson Szépjuhászné-tól a János hegy irányába, nem is értettem, nekünk ezzel nem volt semmilyen gondunk.

Ellátás: Makkosmárián nápolyi és ásványvíz, a célban volt vajas kenyér, hagyma, piros arany, ásványvíz.

Díjazás: színes emléklap, kitûzõ.

Meglepetésként kaptunk egy könyvet is: A Vonat, mely Pekingbe visz címmel.