Galgamente

Túra éve: 2013
SumAnachenTúra éve: 20132014.08.13 09:58:13
megnéz SumAnachen összes beszámolója

A túrabeszámoló itt olvasható.

sumanachen.wordpress.com

posztobányi péterTúra éve: 20132013.09.29 16:52:59
megnéz posztobányi péter összes beszámolója

Becske 50 Aszód

A szombat hajnali ébresztõ, kávé , útielemózsiakészítés, könnyû reggeli után irány a gödöllõi vasútállomás.  Rövid zötyögés a hatvani személlyel Aszódig. Már ott vár az egyetlen kocsiból álló gyarmati szerelvény. Öcsémmel felszállunk. Megvárjuk még a pesti gyorsot. Latolgatjuk, meg telik-e a kis kocsi turisákkal. Nos nem igazán. Nyolcan szállunk le Becske-alsón ahol egy kedves rendezõ vár bennünket. kettõt fordul személykocsijával, hogy a rajt helyszínére, a becskei Sport Sörözõhöz juttassa a társaságot. Nevezünk, még egy kávé és hajrá! A faluból kiérve, jobbra kis dombtetõn emléksztúpa. Lépcsõk vezetnek fel. Ez az elsõ és pontõrnélküli EP. Beírjuk a kódszámot, majd tovább indulunk. Alacsony sportos lány elõz, a nyolcvanason indult, nem látjuk többet a nap folyamán. Úgy fest, most mindenki elõttünk. Ezt nem szeretem. Páncélos-forrás a 2. EP. Bélyegzünk, frissítünk, majd még mindig utsóként tovább. Örülünk ( késõbbiekben még sokszor ) a jó idõnek, az õszi kies tájnak, a jó szallagozásnak, a figyelmes rendezésnek. Tanya mellett haladunk el, kissé késõbb kétlábú villanyoszlopnál szallag jelzi, hogy jobbra kell menni, kis híján elmegyünk mellette. Az elõttünkjárók el is vétették, kiabálunk utánnuk, úgy tûnik hiába. Késõbb azért látjuk, hogy korrigálnak. Nemsokára már erdõben haladunk, emelkedõ a fák között és fent vagyunk Berceli-hegyen. EP ez is gyönyörû kilátással. Pogácsa, csoki, üdítõ a rendezõk jóvoltából és indulunk. Beszélgetünk testvéremmel, nézzük a vidéket a lejtõkön kocogunk. Módjával csak persze, kell még az erõ késõbb is. Szántók közt haladva keresztezzük a Bercel-Vanyarc mûutat. Itt isteni süteményt is kapunk a bélyegzés-pogi-csoki-szörp megszokott négyese mellé. Hosszú szakasz kövekezik Acsáig, ahol a falu centrumában, a Bikás Sörözõ teraszán vár az 5. EP. A megszokott jó ellátást egy kávéval és korsó sörrel egészítjük ki. Eltöltünk itt bõ 20 percet. Befut közben egy házaspár, a Mezeiék ( ha y akkor bocsi! ). Látszatra is rutinosak, idén ez a 65-ik túrájuk. Õk és egy Péter nevezetû ifjú lesznek utitársaink innen majdnem végig. Öten folytatjuk hát tovább igen jó hangulatban. A sör teszi-e vagy a társaság, mindegy. 6. EP- Rózsakút. Pontõr nincs, kódszám van. Tovább! Utitársnõnk közben egyre kapacitál, hogy nevezzünk fel a 80-as távra, nem hagyjuk magunkat meggyõzni. Ecskend a következõ EP egy valamikori radarállomás maradványaival. Ismerõs pontõrök ismerõs finomságokkal várnak. Arra hívják fel figyelmünket, hogy a Hosszú-völgybe érve számíthatunk egy megköthetetlen komondorra. A gazda kérése, hogy ne barátkozzunk az ebbel és a béreseivel se ( értsd: ne adjunk piát, ha kérnének ). Hát ez remek! Megyünk ismét. Közben beér, majd elhagy egy túrabotos sorstárs speciális futócipõje nyomát látjuk majd még a hosszú-völgyi út porában. Hosszan hullámzunk egy kerítés mentén le-föl, le-föl, aztán nagyon meredek ösvény vezet ki az erdõbõl. Kis kanyargás és nagy ereszkedés után már a Hosszú-völgyben járunk. Hát tényleg nem rövid. Tetszik amúgy, még tán nem is láttam ekkora legelõt, de erõm az fogytán. Az út vontatható bódé mellett vezet, elõtte tényleg valami komondorszerû kutya ül, így ugat kutyaültében. Még egy õrjöngõ puli rángatja láncát, de semmi probléma. Túránk legizgalmasabbnak igérkezõ része említésre alig méltó szituvá lett. Kész vagyok teljesen. A házaspár lemaradt, a fáradhatatlanak tûnõ ifjú öcsémmel beszélgeve nyargalnak. Iramukat alig bírom. Aszódra beérve már azért kocogok néha, mert járni fáj. Kész megváltás beérni a célba.

Közepes mértékû izomlázam emlékeztet a tegnapi napra, de alig váron a következõ szombatot, hogy megpróbáljam elõször a Gödöllõ 60-at.